torsdag 14 maj 2015

Inred med kakel och klinker!

Vill tipsa om Golvpoolen som har ett stort utbud av kakel och klinker, både enfärgat och mönstrat.

Själv fastnade jag extra mycket för mosaikplattorna. Jag beställde hem varuprover på några av sorterna som jag var extra nyfiken på. Det ger en helt annan känsla att se kaklet i verkligheten än att bara se dem på bild på nätet.

Här är i alla fall några bilder på dem...

Glasmosaik Lilac/Gold - den såg väldigt vacker ut på bilderna, men i verkligheten var den ganska blygsam och diskret. Med lampor riktade mot kaklet så det glittrar lite av guldet så kan det nog bli fint...




Detsamma gäller Glasmosaik Azul Celest. Hade egentligen velat se prover på en annan mer djupblå nyans i samma serie, men de var slut i lager, så valde prov på en ljusare variant. Det finns inget glitter i dessa, men blått är alltid vackert. Detta kakel framkallar hos mig badrumskänslan i ett litet hus i en mysig grekisk by...




Med Glasmosaik Blue/Gold var det tvärtom, den var ännu finare i verkligheten än på bild. Den skulle ha lyst upp köket väldigt fint, som kontrast till allt det vita i inredningen där. Riktigt snygg! Det är så vackert med guld och turkosa toner! Hav, paradisstränder, friska fläktar...! Det skulle vara fint att titta på det helt genomlyst också, eftersom det är så tunt och genomskinligt. Man kan därför tänka sig att det kunde passa bra i en rumsavdelare för den som bor i en mindre lägenhet och vill dela av ett rum för flera användningsområden, man kunde montera upp detta kakel i en vägg som går genom halva rummet, där man ser kakelmosaiken från två håll, med bra belysning. Denna är som gjord för det!




Kristallmosaik Blank Exclusive Stone Ice Blue är ett annat tjusigt alternativ till köket, eller varför inte badrummet. Lite svagt regnbågsskimmer i rätt läge, svala lätt blå/genomskinliga nyanser, och ett oväntat inslag av rustik natursten. Fint!




Och till sist min personliga favorit: Kristallmosaik Blank Exclusive Stone Silver. Det skulle vara en dröm att ha detta gnistrande vackra färgsprakande kakel i t.ex. badrummet i mitt nya hem i framtiden! Jag kan titta på det i timmar utan att tröttna.... Om inte i hela badrummet så varför inte en fondvägg...?




Jag hoppas få ordna en tävling framöver där ni har chans att vinna valfritt kakel, eller rabatt på produkterna. Håll utkik! :-)

#blogg100

Inlägget är sponsrat av Golvpoolen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar