torsdag 17 mars 2016

KESO Protein Cottage Cheese


Jag blev  nyligen buzzador för KESO Protein Cottage Cheese.

Fick då prova både två mellanmålsförpackningar, en med smak av kokos/brand flakes och en med jordgubbssmak, samt en naturell förpackning som man kunde smaksätta som man vill. Av de smaksatta så var jordgubbskesovarianten bäst.


Tyckte dock inte att mellanmålsvarianten med torkad frukt och müsli var så märkvärdig. Helt ok, men inte mer än så. Kändes lite konstigt att äta müsli med keso faktiskt, det är betydligt godare till yoghurt. Men det mättar bra och är på så vis ett vettigt alternativ när man är på språng och behöver få i sig nåt snabbt.


Jag valde att smaksätta den naturella proteinkeson med kanel, äkta vanilj (pulver) och ljunghonung... Riktigt lyckat. Gav energi i ovanligt många timmar, ända till lunch, normalt sett hade jag blivit hungrig långt tidigare efter en tidig frukost.



Ja, wienerbrödet gjorde förstås sitt till också.... :-) Några såna har jag inte ätit på flera år, men passade på nu när jag glutenprovocerar en tid.



#Kesoprotein #Buzzador

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar