onsdag 7 december 2016

L300 Ultra Sensitive



Jag valdes ut som buzzador för L300's nya hudvårdsserie. Fick testa rengöring och ansiktscréme.

Tycker att förpackningarna är snygga, men såg tyvärr för sent att produkterna innehåller en massa onödiga kemikalier, och även citronsyra, som görs av mögel. Inte så mysigt att ha i ansiktet... Vad hjälper det att ta bort parfymen när resten av alla allergener och hormonstörande ämnen är kvar?Hann dock testa dem innan jag läste innehållsförteckningen noggrannare.

Rengöringen (Ultra Sensitive Foaming Cleansing) tar bort smink effektivt. Det är väl typ det man önskar sig av en rengöring, utom det då att den bör innehålla så få onaturliga ämnen som möjligt. Det sägs ju att man inte ska sätta nåt på huden som man inte vill äta. Och detta vill jag absolut inte äta. Vill iofs inte äta smink heller.... ;-)

Crémen (Ultra Sensitive Rich Face Cream) är återfuktande men rätt kladdig även långt efter att man har haft på lite på huden, svider dessutom om man har torr hy.

Då jag tycker om L300 som märke, har köpt olika produkter från dem tidigare, så hoppas jag att de vill utveckla mer hudvänliga produkter i framtiden, dem testar jag ytterst gärna sen!

#UltraSensitivebuzz #L300 #Buzzador

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar