torsdag 20 oktober 2016

Syrad grädde från Arla





Jag blev utvald till buzzador för denna nya grädde från Arla! Den finns i två fetthalter, 15% och 30%. Själv brukar jag alltid föredra den fetare varianten, inte minst för att slippa tillsatt karragenan som inte alls är nyttigt! Det verkar inte finnas i denna lightvariant dock, vilket är ett stort plus, som gör att jag kan tänka mig att använda den igen.

Vi skulle prova båda sorterna under testet, och jag lyckades få tag på dem till slut, den feta var slut överallt till en början. 



Tycker att den är smidig att använda, och funkar bra till såser, här en senaps- och currysås till lax, det var inte dumt! Tomaterna har vuxit på min balkong i sommar och togs in när de var gröna pga risk för nattfrost, så de har mognat inne. Hemsyrad vitkål bredvid blev pricken över i'et.






Har även testat att ha den i Västerbottenostpaj (då den tjockare varianten av grädden). Bild saknas tyvärr, så ni får tänka er en varm, härligt doftande paj...

#Syradgräddebuzz #Syradgrädde #Arlaköket #Buzzador

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar