torsdag 6 november 2014

Glutenfritt och ekologiskt

Har varit tvungen att ändra kosten ganska radikalt under senaste året. Tidigare åt jag mycket pasta och liknande. Men de höga mögelhalter som jag bor i har successivt gjort mig allergisk mot det mesta. Förutom allergier så har möglet också orsakat flera hemska sjukdomar.

Det som gäller nu är därför så rena råvaror som möjligt. Gluten går bort (vete, råg och korn tål jag inte, men äter fortfarande lite havre). Och jag väljer helst ekologiskt.

Därför är jag väldigt nyfiken på Boxholms nya ostar, där det bl.a. finns en ekologisk ost som jag hoppas få testa! Ser väldigt god ut! :-)


Vill du också ha en chans att få testa ostarna så kan du ansöka här: http://smartson.se/boxholm-ost-valfri-smak.html (bilden är hämtad därifrån).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar